2008年6月8日星期日

我現在食的藥MMF



健 康 地 帶 : 紅 斑 狼 瘡 新 藥 減 副 作 用





時 至 今 日 , 醫 學 界 仍 未 能 確 定 紅 斑 狼 瘡 症 這 種 自 體 免 疫 病 的 成 因 , 但 可 以 肯 定 患 者 的 B 淋 巴 細 胞 產 生 不 正 常 抗 體 , 攻 擊 本 身 的 器 官 , 例 如 腎 臟 、 神 經 系 統 、 關 節 及 皮 膚 等 。 在 治 療 方 法 上 , 近 年 也 有 重 大 發 展 , 有 效 減 輕 患 者 在 康 復 路 程 上 的 痛 苦 。
公 眾 以 往 對 紅 斑 狼 瘡 症 的 認 識 不 深 , 令 不 少 病 人 延 誤 求 診 , 即 使 立 刻 用 藥 治 療 , 其 器 官 已 受 某 程 度 上 的 破 壞 。 近 年 公 眾 對 此 疾 病 的 認 識 增 加 , 病 人 也 能 盡 早 向 專 科 醫 生 求 助 。 為 了 迅 速 控 制 病 情 , 在 嚴 重 器 官 的 發 病 初 期 , 醫 生 會 使 用 高 劑 量 類 固 醇 , 待 一 至 兩 個 月 病 情 受 控 後 , 才 減 輕 藥 物 劑 量 , 以 減 少 副 作 用 。 治 療 紅 斑 狼 瘡 症 的 傳 統 藥 物 如 環 磷 醯 胺 ( Cyclophosphamide ) 有 不 少 副 作 用 , 例 如 血 尿 、 白 血 球 細 胞 數 量 減 少 、 甚 至 影 響 女 性 患 者 的 卵 巢 功 能 , 影 響 生 育 能 力 及 提 早 收 經 , 導 致 骨 質 疏 鬆 。



腦 腎 狼 瘡 危 及 生 命


數 年 前 , 醫 學 界 採 用 了 新 藥 物 霉 酚 酸 酯 ( Mycophenolate Mofetil ) , 此 藥 對 紅 斑 狼 瘡 腎 炎 的 治 療 功 效 與 環 磷 醯 胺 相 若 , 可 是 副 作 用 大 減 , 只 有 個 別 患 者 有 脫 髮 、 肚 瀉 等 情 況 , 大 大 減 輕 了 病 人 在 治 療 期 間 所 受 傷 害 。 研 究 人 員 也 積 極 探 索 以 生 物 製 劑 來 治 療 紅 斑 狼 瘡 症 。

科 學 進 步 , 紅 斑 狼 瘡 症 致 命 的 情 況 已 大 為 減 少 , 除 了 腦 部 狼 瘡 和 腎 狼 瘡 容 易 引 起 嚴 重 併 發 症 而 危 及 生 命 外 , 現 時 的 療 法 已 能 有 效 控 制 和 改 善 患 者 的 病 情 , 並 顯 著 改 善 他 們 的 生 活 質 素 ; 只 要 患 者 及 早 求 醫 , 便 能 大 大 降 低 紅 斑 狼 瘡 症 所 造 成 的 危 險 和 痛 苦 。
撰 文 : 香 港 大 學 李 嘉 誠 醫 學 院 內 科 學 系 風 濕 及 免 疫 科 助 理 教授 莫 慕 賢 醫 生

以上的文章是出自蘋果日報.我以前都有用傳統的藥物(環磷醯胺)再加新藥(Rituximab),不過卻不能控制病情.現在就用了霉酚酸酯(MMF),直到現在暫時效果都不錯.不過,這種藥是要自費購買,每日兩次,每次一粒,每月就要花上千多元了.最初是每日兩次,每次兩粒.

9 則留言:

  1. 可能因為我對環磷醯胺和Rituximab(兩種化療藥)都沒有效用,因為用藥後的三個月左右便再次病發.於是,轉用MMF.它不是化療藥,主要是令個免疫系統不要咁活躍.由於這隻藥是沒有政府的資助,醫生話要比錢的藥,即是係較好的藥.

    回覆刪除
  2. 我都唔知幾想食番MMF呀, 雖然要俾錢, 但起碼少D副作用嘛, 可惜MMF對我個腎炎無乜幫助, 被逼食d 較差既藥, 唉!
    [版主回覆01/12/2009 22:11:00]你都有腎炎呀!你有無抽賢組織? 我現在停了食MMF已經兩個月,年28覆診是停藥後第一次見醫生. 我停藥只是因為白血球過低,可能並不是因為個病穩定下來.

    回覆刪除
  3. 04年年尾開始有蛋白尿, 到依家已經抽過3次腎組織了, 好怕, 唔想再抽, 但其實無乜可能, 因為個腎炎一有變化就又要抽腎組織, 避唔到, 唉! 我都有睇你個經歷, 聽到你白血球低而停藥都有d擔心, 不過醫生應該都會要你覆診覆密d.  我之前食MMF都會白血球低, 通常都係2.2, 1.9...., 但係都要繼續食住MMF, 後來又再病發, 先轉番食其他藥.  你知唔知你係邊類腎炎呀?  我係IV+V形, IV形係最嚴重既, 有機會腎衰竭, V形就會成日流蛋白尿, 同埋會腫, 不過就無IV形咁危險, 我就兩種都有, 好麻煩.
    [版主回覆01/13/2009 14:26:00]我係3,5型.抽腎組織真是好驚呀! 我停MMF前的白血球是2.8. 蛋白尿由08年2月到現在都是少過0.1 我唸都唔錯!

    回覆刪除
  4. 相對嚟講你白血球又唔係真係勁低噃, 你蛋白尿少過0.1, 係非常之唔錯, 唔怪得醫生會幫你試停MMF啦. 我真係羨慕你, 如果我蛋白尿可以咁少就好, 我依家成日都最少有0.6, 上年病發有成8.4, 成個人腫到重咗30磅, 諗起都驚.
    [版主回覆01/13/2009 21:26:00]你有無食D什麼東西補下身呀? 特別係個腎? 或者是中醫療理一下? 我的亞媽問過一個病友,得知煲黃鱔湯有幫助,於是我每個星期都飲一次,我覺得都唔錯呀!

    回覆刪除
  5. 唉, 都係算罷啦.  想當年01, 02, 03 & 04年都睇左幾年中醫食左幾年中藥, 睇過好幾個中醫, 本來個腎都無事, 點知04年年尾就有蛋白尿, 我直情有d懷疑唔知係咪食得太多中藥所致tim呀. 自從個腎有事之後就唔敢再食中藥, 因為連醫院腎科d醫生都叫我唔好亂試, 唯有坐係度等啦.
    [版主回覆01/14/2009 16:47:00]咁樣e家你要非常注意飲食啦! 我都唔係常常飲中藥,只是用來消感冒而已. 但我每個星期都去一次推拿.如果太忙就兩星期做一次.師父的手勢好好,我漸漸覺得條腰無咁痛,而且可以企得奈一D都唔覺攰.佢同我做的推拿是保健,不是消除疲勞咁簡單.幫助我的血氣. 這個方法是外在的幫助,我都覺得幾好.

    回覆刪除
  6. 食咗cellcept一年, 有白血球過低,怎麼辦?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你都係覆診時,問一問醫生好D。個人方面就要注要不要去人多的地方,避免有任何感染,因免疫能力弱。

      刪除
  7. 想請問大家食了MMF一段時後,有冇作噁的副作用?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我暫時都沒有這個反應,只是覺得個肚有時唔多舒服。

      刪除